Få en rabatkode på 100 kr.

Tilmeld nyhedsbrevet og få en rabatkode på 100 kr

* betingelser for brug står i mailen du modtager

5 MÅDER AT BOOSTE DINE TRICEPS PÅ


Hvis du er på jagt efter et par monstrøse triceps, så er det ikke nok at udføre et par sæt triceps pushdowns nogle gange om ugen. Der skal arbejdes mere for sagen, og triceps skal trænes hårdt! Og hvad mere er, så skal triceps helst stimuleres fra flere vinkler – så det nytter ikke, at fokusere for meget på triceps pushdowns eksempelvis.


I denne artikel kigger vi nærmere på tricepstræningen, og vi giver dig konkrete råd til hvordan du får det meste ud af din armtræning.

Push it
Selvom det ikke er den eneste øvelse du skal lave – så er det stadigvæk en god øvelse til dig, der gerne vil have en veludviklet triceps. En af de fejl som mange begår, er at de holder forkert på håndtaget. Tricket i triceps pushdowns er at presse med håndfladen, så du ikke presser stangen for meget med fingre og håndled.

Pull it
En anden måde at booste din triceps på, er at ved at vende håndfladen om – så du trækker i håndtaget. Fremfor at presse ned på håndtaget. Denne måde at træne triceps på, putter mere stress på den mediale del af din triceps, som ofte er underudviklet og får for lidt opmærksomhed.

Vinkel den
De fleste der går op i deres armtræning, kender til øvelser som triceps extensions og skullcrushers. De fleste der udfører øvelsen gør det på en flad bænk – men har du prøvet at gøre det på en skrå bænk? Det kan være utroligt effektivt at ændre på vinklen i dine øvelser, hvis du gerne vil åbne op for ekstra triceps-vækst.

Brug bands
Du ved måske, at man kan bruge bands og kæder træningen. Det er særligt populært hos især styrkeløftere, fordi det ændrer på styrkekurven – således at du kan målrette dine svagheder (hvad enten det er svaghed i bund eller top). Men det kan også være rigtigt fornuftigt for bodybuildere eller fitness-atleter at bruge bands.


Drop det
Et sidste tip i forbindelse med tricepstræningen er at bruge drop-sets. Det kan være det sidste der skal til, for at åbne op for de monstrøse triceps. Et drop-set er særligt anvendeligt som finisher – altså som afslutter på træningen. Når du udfører et drop-set, så starter du med en given vægt – og når du så ikke kan udføre flere gentagelser, så putter du mindre vægt på – og fortsætter igen til du ikke kan mere.

Artiklen er udarbejdet i samarbejde med Boydman.