Få en rabatkode på 100 kr.

Tilmeld nyhedsbrevet og få en rabatkode på 100 kr

* betingelser for brug står i mailen du modtager

Træningsøvelse - Dumbbell row


Vil du træne dine overarme og det øvre af din ryg er dumbbell row en øvelse, der er meget enkel og til gavn for hele overkroppen. Rows er en pull-bevægelse, hvor man trækker vægten ind mod sin krop og styrker den store rygmuskel Latissimus Dorsi, som er rigtig vigtig at holde i god form. I øvelsen er idéen at udnytte strækrefleksaktiviteten i musklerne til at power vægten op. Derfor kan du også løfte en lidt tungere vægt da flere af kroppens muskler er involveret. De vigtigste teknikker i øvelsen dumbbell row er at du holder din ryg lige og parallelt med gulvet, kun laver en bevægelse i armen, ikke i skulder og ryg, og ikke ser ned da det kan ødelægge din kropsholdning. 

For at lave øvelsen skal du starte med at placere en vægt på gulvet ved siden af en bænk. Dit venstre knæ placerer du på en flad bænk og bøjer dit torso din over den og sætter venstre hånd på bænken for at få støtte. Brug højre hånd til at samle vægten op fra gulvet mens du holder ryggen lige. Hold håndvægten med håndfladen indad mod din krop i startpositionen. Husk at spænde musklerne i din mave og samtidig være komfortabel til at kunne trække vejret frit. Nu løftes vægten helt op til siden af brystet og ned i en form således at albuen er placeret ved siden af brystet. Koncentrer dig gennem øvelsen om at squeeze dine rygmuskler. Repeter bevægelsen, skift side og gentag øvelsen med den anden arm.