Få en rabatkode på 100 kr.

Tilmeld nyhedsbrevet og få en rabatkode på 100 kr

* betingelser for brug står i mailen du modtager

Træningsøvelse – Dumbbell Bicep Curl


Den primære muskelgruppe som du træner ved dumbbell bicep curl er som ordet antyder biceps. De sekundære muskelgrupper som du styrker er skuldre, underarme, bryst, mave og lænd. Det er en relativt nem øvelse, som ikke kræver så meget teknik. Det eneste vigtige er at din overkrop er ret og bliver holdt stille, mens du kigger lige frem under hele øvelsen.
Du kan lave dine curls enten med begge arme samtidigt eller skiftevis. Jeg laver denne øvelse med begge arme samtidigt i en stående position. Sørg for at dine knæ er løse og ikke låst fast i leddet. Placer fødderne med en skulderbredde. Tag en håndvægt i hver hånd og hold dem ned langs siden i strakte arme så de peger med hovedet af vægten fremad. Din overarme skal være stationære under øvelsen. Det er vigtigt, at du låser i albuerne så det er biceps, der arbejder og ikke hele kroppen. Dine albuer skal blive på samme sted under hele curl bevægelsen.
Start med at holde dine albuer tæt på dit torso og mens du ånder ud løfter du langsomt hænderne op mod skulderene. Midtvejs drejer du håndleddene så de vender ind mod kroppen øverst i bevægelsen. Squeeze biceps på toppen og hold stillingen et øjeblik. Ånd ud og sænk langsomt og kontrolleret håndvægtene til udgangspositionen mens håndleddene drejes tilbage undervejs. Gentag øvelsen.