Få en rabatkode på 100 kr.

Tilmeld nyhedsbrevet og få en rabatkode på 100 kr

* betingelser for brug står i mailen du modtager

Boost din træningsmotivation


Klargør mål og delmål

Hvis du bruger tid på at lave nogle realistiske mindre mål vil din motivation være større i takt med at du opnår målene. Dermed ikke sagt at du ikke skal drømme stort, fordi det er også med til at bane vejen. Brug ikke tid på at bebrejde dig selv hvis du ikke nåede målet. For selvom det tager tid vil du kunne opnå en større motivation ved at se på dine resultater og fremgang. Du har behov for små sejre i din træning, og det er en god idé at sætte pris på de små succeser også.

Husk at have tålmodighed fordi nogle gange kan det være vanskeligt at finde ud af om man har fremgang med sin træning og kost. Jeg anbefaler at du tracker din træning så du altid ved hvor langt du er nået. Du kan bruge en app, skrive en logbog eller tage billeder af din krop, så du kan følge din præstation. Et godt råd er at tage et par billeder af dig selv én gang om ugen. På den måde kan du kigge tilbage på tidligere billeder, når motivationen ikke er i top og på den måde se, at du har gjort fremskridt.

Brug andre fitnessinteresserede personer i din træning
Hvis du føler at din motivation for at tage ned i dit træningscenter er i bund kan du lave din træning til en social begivenhed. I sin træning er det også vigtigt at få ros og give ros til andre. Du kan finde et forbillede, som du kan blive inspireret af eller en ven som kan hjælpe dig videre med din træning. Et godt råd er at danne dig et netværk på de sociale medier, hvor du følger inspirerende fitness personligheder og får et indblik i deres hverdag. I sig selv kan det være motiverende at følge og snakke med andre, som går op i det samme som en selv.

Tid til selvforkælelse
I forhold til din træning er det også vigtigt slippe dit fokus på din ernæring engang imellem. Det er tit her det kan gå galt fordi folk bliver for fokuserede og så bliver måltiderne en sur pligt uden variation, som du skal måle og justere på. For at holde motivationen oppe er det også vigtigt at forkæle sig selv med et lækkert måltid engang imellem og eksperimentere med maden. Lige nu er et af mine favorit måltider en lækker bund af salat: spidskål, gulerødder, tomater, spinat, forårsløg og aubergine. Smagt til med salt og balsamico eddike. Torskerogn stegt i kokosolie med spicy ovnbagte kartofler. På Instagram er det let at finde inspiration til at variere dine måltider.
Surroundings skal være i orden

Det siger sig selv, at det er demotiverende hvis du ikke har det udstyr, som du skal bruge til din træning om så det er maskiner, tilbehør eller tøj, som du kan føle dig godt tilpas i. For at holde motivationen og opnå dine mål skal din base være i orden. Så gå ikke ned på udstyr det tager det sjove ud af træningen.